Driftsavbrott i HILMA från den 6 september kl. 12.00

Det kommer att vara driftsavbrott i HILMA, informationskanalen för offentlig upphandling, från torsdag 6.9.2018 kl. 12.00 till fredag 7.9.2018 kl. 9.00. Under driftsavbrottet publiceras inte några nya upphandlingsannonser, och informationskanalen kan då inte heller användas på något annat sätt.

Avbrottet beror på en uppdatering av systemet. Uppdateringen gäller alla andra annonsunderlag förutom upphandlingsannonser för jordbruk (blanketterna 50 och 51).

På grund av uppdateringen kan tidigare utarbetade annonsunderlag inte användas vid kommande konkurrensutsättningar, och på förhand sparade uppgifter försvinner. Bland de upphandlingsannonser som gjorts via andra webbtjänster kan åtminstone de som utarbetats via Cloudias tjänst hankintapalvelut.fi användas som sådana också efter uppdateringen.

Frågor kring tillämpningen av upphandlingslagen och förfaranden vid offentlig upphandling

Vi betjänar upphandlande enhet i ärenden som gäller offentlig upphandling, speciellt rådgivning om lagstiftningen. Vi rekommenderar att du i första hand använder vår serviceadress.